Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Saku-Foorumi
http://saku.bbs.fi/cgi-bin/discus/discus.cgi

Main Menu

Commodore hintaopas

Aloittaja fmatic, syyskuu 02, 2006, 11:47

« edellinen - seuraava »

blade9

Mikähän on commodore 128 arvo ?

tukse

Saman verran ku kuusnepan. 30-50e

fmatic

Halpa harrastushan tämä pääsääntöisesti on, mutta huh huh mihin hintaan alla oleva harvinaisuus meni ;)


pokopaa

Missähän hinnoissa tuollainen aito C64G liikkuu?


pokopaa

Hinta varmaan tuota luokkaa, mutta tuo yksilö ei tainnut olla "aito" g-malli. Tyyppikilvessä oli vain C64, eikä merkintää C64G.

Krikke

#21
Ajattelin kysäistä, että missä hinnoissa Commodore 64:n G-malli mahtaa liikkua? Tiedän että ylempänä oli samanlainen kysymys, mutta vastauksessa oli vain ebayn linkki, joka nyt on vanhentunut. Ja kyllä tuo mun kone aidoilta G-mallilta vaikuttaa, tyyppikilvessä lukee C64G...

Puukko

#22
Terve vaan, piti kirjautua tännekin, kun olen itse armoton C64-fani vuodesta-1986, sekä retropelaaja muutenkin.

Vastaan ensin edelliseen, että itse ostin huutonetistä hieman kolhuja saaneen G-mallin parisen vuotta sitten muistaakseni parillakympillä, että aika samassa sen hinta käsittääkseni liikkuu kuin perus- taikka C-mallillakin.

Itse kyselisin arviota omaan viime kesän ostokseeni. Commodoren maahantuojan päämajahan oli aikoinaan Vaasassa, ja tännepäin tuli siksi hieman omituisempiakin malleja. Ostin firman kanssa jollain tavalla tekemisissä olleelta henkilöltä maahantuojan modaaman, venäjän vientiin tarkoitetun, ehkäpä prototyyppiasteisen kuusnepan, jossa on siis hardwaressa kyrilliset aakkoset sekä basic. Maahantuojan oli tarkoitus myydä näitä vehkeitä venäjälle hyötykäyttöön, kun PC:t ja vastaavat maksoivat 80-luvun puolessavälissä niin älyttömästi verrattuna kuusnepaan, mutta hommasta ei tullut mitään. Ehkäpä Commodore nosti metakan, kun kylmän sodan aikaan jenkkivehkeiden vienti venäjälle oli vähän pannassa.

Kukaan alan harrastaja jonka kanssa olen puhunut, ei ole moisesta kuullutkaan, joten ajattelin kysellä, onko kenellekään tullut moista vastaan. Kone on perus-leipälaatikkomalli(kilvessä lukee west-germany), piirit suunnilleen vuodelta-86, ja peruspalikoiden päälle on lisätty(ilmeisesti maahantuojan toimesta) pari palikkaa, joissa lukee C-64RUS basic, C-64RUS kernal, ja vielä joku yksi palikka. Näppikseen on liimattu tarroilla kyrilliset aakkoset. Pelittääkin ihan hienosti:)
Onko kenelläkään tietoa paljonko noita tehtiin, ja minkä arvoinen olisi?

repsu

Kivapa on paikka ihan tulee wanhat ajat mieleen kun c-64:n kassulla maksoi 2200mk.
Nooh paras mitä olen törmännyt, kuusankosken välivarastossa myytiin pahvilaatikossa testattua CBM 64+joikka+kassu+1571-lerputin(muistaakseni)+muuntaja 20e. En tarvinnut niin en ostannut :/

Tuo oli siisti linkki tuo prototyyppi juttu, kiitos siitä.
Genesis Forever Young