Uutiset:

Genetic Point BBS Powered by Amiga
g-point.tunk.org port:1024 tai 500

Main Menu

Miten kuuslankkusi päätyi sinulle?

Aloittaja Pitka_Masa, marraskuu 20, 2005, 20:49

« edellinen - seuraava »

Pitka_Masa

Eli tällainen oli "pakko" tehdä... Omani hankin koulukaverilta... Ostin näet vuonna 2000 jouluna mikrobitin, jossa oli artikkeli emulaattoreista. Iskin silmäni VICE-C64 emulaattoriin. Ja kun olin emuillut vuoteen 2004 asti, ostinkin koulukaverilta kuuslankun, jonka kanssa olenkin viettänyt hyvin mukavia hetkiä... Mutta sittemmin olen vain kiroillut kasettiaseman kanssa. Sen pituinen se.  ;D

Aspo

Täytyikin oikein ruveta miettimään että miten noita kuusnelosia on ollut ja mennyt..
Taisi olla ensimäinen innostuksen kipinä kun selailin kirjastossa jotain vanhaa pelintekijän opasta mikä oli suunnattu c64lle. siitä se sitten lähti; Vuosi taisi olla 1996 ja eräs koulukaveri myi minulle sadalla markalla täydellisen paketin jossa oli sekä levykeasema, perus leipälaatikko hirveä kasa levykkeitä, ja kaksi tai kolme ohjainta. Sitä settiä hakattiinkin sitten yli vuosi kaveriporukalla ja taisi siinä pari niistä ohjaimistakin hajota. Ostelin siinä välissä sitten eräästä osto ja myyntiliikkestä suomalaisia C-lehtiä ja Zzap!64 lehtiä ja innostuin sitten niiden ja muutaman mikrobitin kasarivuosikerran jälkeen ostamaan uudemman c64 mallin jossa oli tällä kertaa mukana kasettiasema ja kasa kasettipelejä hintaa taisi tulla 50mk vanhaa rahaa.. vuosi taisi olla sitten 2001, sen jäkeen taisi yksi 64 hajota tapaturmaisesti. Jossain välissä vielä vaihdoin jonkun pelin simonsbasic moduuliin ja Ostin viimeisen kuuslankkusetin joskus 2003 jostain kirpparilta riistohintaan. sen jälkeen on tullut haalittua vielä yksi kasettiasema ja joitain pelejä.
Harmi vaan että aikanaan tuli myytyä niitä vanhoja commodore lehtiä ja kuusnepa kamaa. muuten olisi nykyisin aikasta hyvät kokoelmat..

Latska

Minulla on ollut yhteensä kolme kuusnelosta. Tai "minulla".

Ensimmäinen kuusnelonen oli meillä ennen syntymääni. Ostettu paikallisesta tietokoneliikkeestä joskus 1986-1989. Uudempi C-malli oli kyseessä. Hajotin sen kun opin käyttämään ruuvimeisseliä. Tungin myös kortteja sen sisään.

Toisen hommasin toissa vuoden lopussa tai viime vuoden alussa. Leipälaatikkomalli + kaksi ohjainta + kaksi säkillistä pelejä. Hinta viisi euroa ja ostopaikkana paikallinen kierrätyskeskus.

Kolmas löytyi myös kierrätyskeskuksesta. C-malli kyseessä. Yksi ohjain mukana ja hinta silläkin viisi euroa. Jostain syystä se toimii vähän kehnosti ja piirtelee ruudulle käynnistyksen yhteydessä grafiikkamerkkejä.
Kyllä aito asia aina emulaattorit voittaa, sanoi uusionörtti tanssi-illan jälkeen

Rami_Airola

Oma C-mallin kuusnelonen on se sama vanha, joka tuli esiin joululahjapaperin syövereistä joskus 80-luvun loppupuolella.

Toisen, vanhan mallin kuusnelosen, sain mukana kun ostin monitorin, printterin ja levyaseman joltain äijältä. Valitettavasti tuon koneen olen jo myynyt pois...

TSW

Alkujaan sain lahjaksi uutena C64C + 1084S monitorin + kasettiasema + 2 joystickia + 1541-II levyaseman. Tämä tapahtui v. 1989 tai 1990. Sitten 1993 vaihtui kone A500:een ja A1200:een. Jossakin vaiheessa iski retroilu ja ostin C64:n suunnilleen samoilla varusteilla. Tällä hetkellä käyttelen pääkoneena PC:tä, A1200 ja C64 ovat komerossa. :-/

Olen tässä yrittänyt etsiskellä toista C64:sta, kun siinä on TV-modulaattori jotenkin rikki (=näyttää kuvan mustavalkoista).

tukse

Urrgh, on kyllä ollu niin monta c-64:sta että ei voi muistaa ihan kaikkia..

Noh ensimmäisen sain vuonna 1989 muistaakseni, peruspaketti itse kone ja kasettiasema, muutama vuosi sen jälkeen ostin lerppuaseman, en muista mistä tai keneltä.

Jossakin vaiheessa myin commodoren pois ja ostin Amiga500+ ja tämänki hukkasin pois ja sit tulikin pc.

Commodoreja oon omistanut varmasti yli 10 kappaletta ja lerppuasemia saman verran. Amiga 500:ia on ollut 4 kappaletta..

Tällähetkellä en omista ku C64C ja C128 ja parit lerppuasemat. Tietysti pc koneita useampi ja yks XBOX

Paras pelikone ehdottomasti toi Commodore


KARRA

Sain kuusneloseni joskus -88-89 jouluna Jyväskylän torikeskuksen mustastapörssistä.Paras joulu, mikä tähän mennessä on ollu :)

Jope

#7
Kummisetäni oli PCI-datalla hommissa ja hän sitten möi meidän perheellemme yhden kappaleen aivan ensimmäisiä C-64C:itä (vanhalla emolla ja 6581:llä) kahdella joysticillä ja kasettiasemalla. Voi sitä ahaa-elämyksien määrää ja oppimisen riemua kun pikku-Jope pläräsi manuaalia ja yritti selvittää, miten konetta käsketään. :-)

1571-levari tuli sitten jokunen vuosi myöhemmin, loppui se kasettiaseman kanssa kärsiminen.

Sittemmin kone myytiin pois Amigan tieltä, koska "ei me nyt aleta kahta tietokonetta pitämään".

CBM-harrastus käynnistyi uudestaan 1993-1994, kun ostin yläasteella kaveriltani 20 markalla leipälaatikon kasettiasemineen. Tuo kone on edelleen "käyttökuusnepanani", tosin sisuskalut ovat vaihtuneet sittemmin moneen kertaan.
CBM-harrastaja jo vuodesta 1985

hannkesk

Hei!

Muistaakseni ostin omilla kesätyörahoilla vuonna 1986 ensimmäisem c64c+levyasema c1541+pari joystickiä. n. vuonna 1989 ostin action replay 6 ja kasettiaseman. Harrastelin aikani kuluksi pelien kopioimista, crackaamista ja vaihtamista. Levykkeitä ja kasetteja kerääntyi runsaasti. 1990-luvulla lopetin kokonaan c64 käytön ja siirryin suoraan pc maailmaan ensimmäinen puucee 486. Osa syy oli, että levyasema ja muutaja rikkoontuivat. 1994-1996 käytin ensimmäisiä pc-pohjaisia c64-emulaattoreita. 2000-luvulla päätin ostaa vielä toimivat commodoren. Hankin 50 e hintaa c64c+1541-ii+kasettiaseman ja jonkin verran ohjaimia ja levykkeitä.

Nyt on kertynyt vielä cbm64 ja levyasema ja pari ohjainta lisää. Lisäksi useita monitoreja ja amiga tavaroita. Nälkä kasvaa syödessä. Aika paljon olen saanut ilmaiseksi ja rahaakin on mennyt.

Kokoelman helmi on system 3 julkaisemat last ninja I,II,III Vihdoin on kaikki alkuperiäisenä levykeversioina.

Toni_Sarja

Taisin muistaakseni olla toisella luokalla kun saatiin isoveljen kanssa joululahjaksi eka kuusnelonen. Isoveli oli vanhempi ja ymmärsi tuolloin koneista enemmän :) ja kopioisi kaikilta kavereilta ja sukulaisilta roimasti pelejä. Pelkkiä pelikasetteja oli 1 iso pahvilaatikko. Pelikasetti laatikko jäi "pyörimään" muutamiksi vuosiksi kotinurkkiin vaikka itse kone oli jo menny rikki. Aina iän myötä tuli sitten puhelin palstalta ja keltaisesta pörssistä hankittua kuusnelonen. :)
Nyt on jo käytössä 4-5 kuusnelonen  ;D

Rami_Airola

Muistaakseni vuoden 1989 jouluna joululahjaksi saatu. Sama kone on edelleen käytössä.

SYS49152

#11
Joskus 1983-84 synttäri- tai joululahjaksi tuli – Vic-20:n tilalle tietty ...

siis se alkuperäinen, nykyään käytän kuiteskin emulaattoria ...

Punisher

Ekan omani joskus -89, mallia en muista mutta uudempi kuorinen se jo oli.. Siinä oli kasettiasema ja muutama peli, paikallisesta kodinkoneliikkestä se isin kanssa haettiin ja hintaa taisi olla 600mk.

Seuraavan hankin luokkakaverilta joku vuosi myöhemmin, rikkinäinenän se oli mutta paljon pelejä ja mukaan tuli ns. valopistooli ja siihen jokunen alkup. peli. En tiedä tuollaisen harvinaisuudesta mutta muualla en ole nähnyt.. Sittemmin poltin ekan koneeni tämän "resun" muuntajalla.. Mutta onneksi naapurin setä tarjoutui myymään omansa, joka olikin sitte tällainen "laipälaatikko" malli..

Sittemmin ostin paikalliselta RTV-huollon ukolta muistaakseni kymmenellä markalla vielä yhden pelkän lankun, sanoi rikkinäiseksi, tomi muuten mutta 2 joikka ei toiminu ylöspäin..

Kaikki nämä rojut on tallessa ja tarkoituksenani on ollut monesti ottaa ja alkaa fiilistelemään..

Sitten vielä pakko kertoa tämän päivän tapahtumasta joka oli kuin painajainen:
Ajelin huvikseni paikallisen kierrätyskeskuksen roskalavojen ohi ja huomasin että yhdellä lavalla oli ainakin 10 c64 lankkua, enemmän tai vähemmän ehjän näköisiä.. Pelastin yhden kokonaisen c-mallin ja joikan, josta tosin oli piuha poikki.. Läjään jäi vielä ainakin 2 kasetti asemaa ja oli siellä yhet lerppu aseman jämätkin.. Taidan kuitenkin vielä huomenna käydä pelastamassa loputkin sieltä, koska mielestäni noita ei nyt enää taida kuitenkaan olla haaskiin asti..

tukse

Mun mielestä c-64 makso kasettiasemalla yli 1000 markkaa vuonna 1989. Voin olla kyllä väärässäkin, mutta semmoinen muistikuva ois jääny..

Kenellä teistä jotka saivat / ostivat c-64 paketin vuonna 1989 oli semmoinen Hollywood-paketti?

Kyseisessä paketissa oli Trivial pursuit peli, ja hollywood pelikasettikokoelma. Top Gun, Platoon, Rambo 2, Great escape..

Ois mahtava löytää kyseisestä hollywoodpaketista kuva. Vielä parempi ois omistaa moinen :)


Paddington

Silloin kun minä ostin ekan kuusnelosen joka oli muistaakseni noin vuonna -85 niin hinta oli 1950mk.
Pakettiin kuului lisäksi kasetti-asema ja kaksi joikkaria (vg-200-aq),kaupanpäälle myyjä antoi vielä kopioidun kokoelma kasetin jossa oli mm.green beret,hyper sport,mikie yie ar kungfu...