C=Foorumi

Commodore => Bitin Nypläys => Aiheen aloitti: protek - huhtikuu 21, 2013, 19:53

Otsikko: CBM Prg Studio
Kirjoitti: protek - huhtikuu 21, 2013, 19:53
Onko kukaan kokeillut ohjelmointia CBM Prg Studiolla (http://www.ajordison.co.uk/)?

Itse asentelin tuon ja vaikuttaa ihan kohtuu pätevältä kehitysympäristöltä. Voi käyttää sekä Basicia että Assemblya, sisältää sprite- ja merkkieditorit sekä mahdollistaa taustojen teon. Targetiksi voi määrittää lähestulkoon minkä tahansa Commodoren Petistä C128:iin. Käännetyt projektit voi ajaa joko emulaattorissa tai oikeassa raudassa. Käyttöliittymä on melko saman oloinen kuin esimerkiksi Visual Studiossa. En tiedä voiko tätä kutsua  cross development -työkaluksi sanan varsinaisessa merkityksessä mutta ainakin se tekee kuusnepa-ohjelmoinnista miellyttävämpää.

edit by fmatic: Linkki korjattu :)
Otsikko: Vs: CBM Prg Studio
Kirjoitti: fmatic - huhtikuu 21, 2013, 20:09
Uusi tuttavuus minulle. Täytyypä ladata ja sujauttaa virtualbox:ssa lymyävään Wintoosaan. Harmi kun tästä ei ole OS X-versiota. Vaikuttaa vähintäänkin mielenkiintoiselta värkiltä.
Otsikko: Vs: CBM Prg Studio
Kirjoitti: virgo - toukokuu 12, 2013, 16:23
jep onhan noita harmi vain että suurin osa on windows ympäristössä toimivia
eli suoraan poissa mun fokuksesta.
toisekseen jos yrittää tehdä hiemankin erikoisempaa peliä ei perus työkaluilla pääse juurikaan eteenpäin
melkein joka peliin pitää jokin apuohjelma tehdä itse kun ei sellaista suoraan löydy

demoja tuolla varmasti vääntää sujuvasti
ja jos tyytyy tavanomaiseen niin näilläkin pärjää ;)

luultavasti itsekin olisin koodannut jo tusinan pelejä jos en olisi niin erikoisuus hakuinen kuin olen
:bang: shame on me  :bang: