Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Skrolli
http://www.skrolli.fi

Main Menu

Sega joystickit C64:ssa

Aloittaja C64-79, elokuu 08, 2005, 14:47

« edellinen - seuraava »

C64-79

Olisi seuraavanlainen kysymys:

Sega Master System tukee kahta erillistä näppäintä joystickeissaan. Onko tällaisen joystickin käyttäminen täysin turvallista Kuusnelosessa?  
 
Jos on, niin minkä takia joissakin joystickeissä on valintakytkin eri järjestelmille? Esim. minulla yhdessä Quickshotissa on 4-asentoinen valitsin: Atari-Commodore / MSX / Amstrad / Sega.

Muistan nimittäin, että joku Segan ohjain olisi kohtalokas C64:lle, olikohan tämä Megadriven ohjain?

fmatic

#1
No jos haluat pelata varman päälle niin käytä vain Commodore 64-yhteensopivia tuotteita.

On täysin käyttäjän omalla vastuulla jos kokeiluista hajoaa kone tai ohjainportti...en itse ota kantaa siihen kannattaako sinun tai kenenkään muun lähteä jompaa kumpaa kokeilemaan...tai jotain muuta ei-yhteensopivaa ohjainta kuusnepan porttiin tunkemaan

Harkinnan ja maalaisjärjen käyttö asiassa on suotavaa. Minä olen molempia kokeillut ja nimenomaan MD:n ohjain on se herkästi portin tuhoava ohjain...minulla ei niin ole käynyt...liekö sitten hyvää tuuria. Itse käytän satunnaisesti MS:n ohjainta tasohyppelyissä, mutta edellenkään en voi / halua ottaa kantaa siihen onko turvallista käyttää jompaa kumpaa padia sillä ainoa turvallinen tapa on käyttää AITOA kuusnepa-yhteensopivaa ohjainta PISTE...Jokainen leikkiköön halutessaan Pelle Pelotonta (niinkuin minä teen) ja kokeilkoon kuinka käy...

C64-79

Jep... Asiaahan ei sinänsä tarvitsisi jättää tuurin varaan, kun vain tietäisi teknisistä tiedoista vähäsen... Eli tuo MD:n ohjainmen vahingollisuushan perustui käsittääkseni liian suureen jännitteeseen, jos MS:n ohjaimessa ei vastaavaa ole, niin silloin ei pitäisi olla riskiäkään.

C64-79

Eli siis C64:n fire-nappi on navassa 6). Master Systemissä tarvitaan toinenkin signaali fire-napille 2, mahdollisiksi paikoiksi tulee joku seuraavista: 5), 7), tai 9).

5) ja 7) ovat Kuusnelosessa tarkoitettu potikoille, 7) +5V:lle (autofire ym.?). Helppohan tuo olisi irroittaa MS:n ohjaimen toinen fire kokonaan, jättää kytkemättä tai laittaa samaan fire 1:n kanssa, mutta kysymys kuuluukin että tarvitseeko moista tehdä.