Uutiset:

Genetic Point BBS Powered by Amiga
g-point.tunk.org port:1024 tai 500

Main Menu

Fist 2 kasettiversio vs. levykeversio jne

Aloittaja macce2, helmikuu 07, 2014, 21:49

« edellinen - seuraava »

virgo

testasin tuota peliä äkkiseltään
ja en päässyt kuin 2 rullan päähän sen verran taidot ruostuneet....
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

C64'er

Itselläni on Fist II peli alkuperäisenä kasettiversiona. Niin siinä en ole huomannut mitään tuollaisia bugeja ollenkaan vaikka aikoinaan tuli tuo peli tahkottua loppuun asti muutamaan otteeseen alkuperäisellä C-64 (rev. B) ja C-64C mallilla.
Mitä taasen tulee taistelijan jumahtamiseen kuperkeikan aikana, niin tuon sai tehtyä myös silleen, että ensin teki kuperkeikan eteenpäin ja samantien näpäytti nopeasti RESTORE näppäintä jolloin äijä levitoi ilmassa eteenpäin. Ja eikä vihulaisia tullunna.  :D

macce2

#17
Konvertoin tuon ko. versio 2:n wav-tiedostoksi ja poltin cd:lle.
Jostain syystä tuo ei latautunut kunnolla, eli found-ilmo tulee normaalisti ja jonkin ajan kuluttua ruutu on hetken sinimusta, muuttuensitten valko-siniseksi ja jämähtäen siihen, ts. lataus "pyörii", mutta ei edisty. Emulaattorilla testatessa latauskuvakin tulee melko pian. käyttämälläni cd interface-adapterilla ovat useimmat pelit toimineet. Tuo ko. versio käyttää ilmeisesti jotain erikois-loaderia. Voisiko joku muistaa, missä loaderissa ruutu on edellä kertomani värinen..?! Voisiko se olla "Pavloda" ?  :-o
Tuo tieto tarvittaneen myös mahdollisessa .t64 convertoinnissa.     :bang:
Sen verran tämän pelin kanssa on tullut tapeltua, että jos joku tietää omistavansa vaikka alkuperäisen, toimivan kassu-julkaisun, voisin sellaisen mielelläni ostaakin. :-)
Arvostaisin kovasti, jos joku viitsisi kokeilla tuota edellä linkittämääni versiota oikeassa Kuusnelosessa. Saataisiin hieman testi-maateriaalia lisää ja validimmat tulokset testille !   :-)




@virgo , Drewan:

Fyysisesti tuota alkuperäistä kasettia (ei kokoelma-) on kai ainakin kahden eri värisillä etiketeillä, eli punavalkealla etiketillä (itselläni, buginen versio) sekä vihreä-valkoisella.
Näin ollen oletan, että virgon kasetissa on puna-valkea etiketti ja Drewanilla erilainen, kenties vihreä-valkoinen etiketti kasetissa ..?!?    :P


TheMrJamu

Lainaus käyttäjältä: macce2 - maaliskuu 02, 2014, 20:18
:old:  cmb8bit.com:ista löytyy ainakin 4 eri (?!) Fist 2:den kasetti-versiota (.tap -tiedostoa).
Versio 2 EI tunnu sisältävän uudestisyntyvien vihollisten bugia, eikä myöskään usein mainittua vesiputous-bugia. . (!!)
http://cbm8bit.com/serve-file/31/20336486/1393783619-67341af70d971e29eb6bf345a57363f1/Fist%20II%20%28Version%202%29%20%28Side%201%29.tap

Eri asia on, saako ko. versiota toimimaan muuten, kuin emulaattorilla. Pitää tuo testata.

Väänsin AR-moduulilla tuosta snapshotin, jota voi pelailla aidollakin raudalla. https://dl.dropboxusercontent.com/u/84421719/fist2.d64
Omat taidot on sen verta ruosteessa, että pitänee cheattailla, jotta voi kunnolla testata  ;D

protek

Itsellä tuli taannoin hankittua tuo Fist II originaalinauha. En kylläkään suoralta kädeltä muista, oliko kyseessä Melbourne Housen oma vai jonkun muun uudelleenjulkaisu. Vanhoina hyvinä aikoina itsellä oli kaksipesämankalla kopsattu versio, jota tuli tahkottua mutta eipä siinä juurikaan puusta pitkään päässyt, varsinkin kun tavoite oli hämärä. Minä mitään mistään kääröistä tajunnut. Kunhan vaan etiäpäin ja vastustajaa lakoon.

paradroid821

Aikoinaan 80-luvulla mulla oli kasetilla tuo buginen versio, jossa vastustajia alkoi tulla loputtomasti jossain vaiheessa :( Vasta 2000-luvulla pääsin emulaattorilla tuon pelin läpi. Siinä versiossa ei ollut bugeja ollenkaan.

C64'er

#21


Aikoinaan Sanura Suomi toi tätä versiota. Sillä kassun mukana tuli suomenkieliset ohjeet.
Että eiköhän tuo ollunna ihan itse Melbourne House julkaisema versio.
Mitä taasen tulee tuohon bugiseen versioon niin jospa ensimmäiset erät olivat bugisia. Ja Melbourne House huomas mokan ja veti version pois markkinoilta ja julkaisi korjattuna versiona.

C64'er

Jos ketä kinostaa niin tässä on Fist II pelin täydellinen kartta. Tosin kartassa tekijällä on tullunna pieniä mokia.....karttaa tehdessä.

http://www.zzap64.co.uk/cgi-bin/displaypage.pl?issue=023&page=060&thumbstart=49&magazine=zzap&check=1

http://www.zzap64.co.uk/cgi-bin/displaypage.pl?issue=023&page=061&thumbstart=49&magazine=zzap

Totean näin lopuksi, että kyllä aito Fist II peli alkuperäisellä ja aidolla kuusnelosella on kokemuksena toisenlainen kuin on nuo diski imaget. Latailin eilen muutamia Fist II kassu ja diski imageja niin jokaista vaivas pieni "vika"........karjunta syntetisaattori oli surkea eli pelissä ei kuullunna kun karjaisuja. Kun vertaa aitoon kuusnelosen versioon.

protek

Tarkoitat vissiin, että emulaattorilla ajettuna soundit ei vastaa oikeaa rautaa? Ei se niistä imageista pitäisi olla kiinni.

Tapuino on kätevä laite kasetti-imageiden lataukseen Kuusneloselle. Ei tarvi ätsimuuttikulmia säädellä.  :)

virgo

Fistin karjahtelut on sampleja noita soitetaan äänen voimakkuus rekisterin kautta
6581 nuo äänet kuuluvat hyvin ja useimmiten oikein
mutta 6580 niiden kanssa on hieman ongelmia koska kys piireistä on korjattu muutamia edeltäjänsä
suunnittelu fiboja... sama koskee Viceä pitää olla oikea Sid emulaatio / engine
valittuna että ne kuuluvat
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

C64'er

#25
Lainaus käyttäjältä: Drewan - toukokuu 24, 2015, 22:10


Aikoinaan Sanura Suomi toi tätä versiota. Sillä kassun mukana tuli suomenkieliset ohjeet.
Että eiköhän tuo ollunna ihan itse Melbourne House julkaisema versio.
Mitä taasen tulee tuohon bugiseen versioon niin jospa ensimmäiset erät olivat bugisia. Ja Melbourne House huomas mokan ja veti version pois markkinoilta ja julkaisi korjattuna versiona.

No höh onpas ihme kuvasaitti tuo Aijaa.com. Mennynä poistamaan nuo kuvat Fist II kasetista. Kun täällä kysyttiin, että mikä versio minulla on tuosta pelistä. Ja laitoin kuvan valko-vihreästä kasetista. :P

Mikähän olisi hyvä kuvasaitti? Tai kysytään ennemmin mitä Te käytätte?

Zilverfang

#26
Lainaus käyttäjältä: Drewan - maaliskuu 07, 2016, 21:59
Lainaus käyttäjältä: Drewan - toukokuu 24, 2015, 22:10


Aikoinaan Sanura Suomi toi tätä versiota. Sillä kassun mukana tuli suomenkieliset ohjeet.
Että eiköhän tuo ollunna ihan itse Melbourne House julkaisema versio.
Mitä taasen tulee tuohon bugiseen versioon niin jospa ensimmäiset erät olivat bugisia. Ja Melbourne House huomas mokan ja veti version pois markkinoilta ja julkaisi korjattuna versiona.

No höh onpas ihme kuvasaitti tuo Aijaa.com. Mennynä poistamaan nuo kuvat Fist II kasetista. Kun täällä kysyttiin, että mikä versio minulla on tuosta pelistä. Ja laitoin kuvan valko-vihreästä kasetista. :P

Mikähän olisi hyvä kuvasaitti? Tai kysytään ennemmin mitä Te käytätte?
Itse käytän maksullista Imageshackia, se on toiminut erittäin hyvin jo useamman vuoden.

Nuo ilmaiset kuvasaitit kyllä hävittävät kuvat aikanaan. Siksi ne eivät sovi ollenkaan foorumikäyttöön, koska foorumi menettää merkityksensä, jos sivut ovat vuosien jälkeen täynnä kuolleita kuvalinkkejä. Täältä jos jostakin se jaettu tieto pitäisi mielestäni löytää silloin, kun sitä myöhemmin tarvitaan.

Tällä foorumilla on myös tuo oma kuvienliittämisominaisuus viestin lopussa. Sitä kannattaa käyttää ainakin foorumin sisällä, silloin kuvat pysyvät teoriassa tallessa niin kauan kuin foorumikin on pystyssä?

virgo

foorumin sisästä image palvelua käytettäessä kannattaa huomioida ettei nyt ihan hillittömän kokosia kuvia lykkää
itse käytän usein koko 800x600 ja Jpg pakkaus 75%

luultavasti levytila tälläkään foorumilla ei ole ilmaista ylläpitäjälle...

itse käytän usein http://www.4shared.com/ palvelua
jossain foorumilla sain palautetta mittavan mainos määrän vuoksi mitä sivulta tuuppaa ??
en tiedä onko minulla sitten suotimet paremmassa asennossa kun se ei ole minua paljoa häirinnyt
tai sitten Linux zD
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

bloodycut

Useiden vastustajien tuleminen ei oo bugi vaan kuuluu peliin. Eroa ei ole kassu ja lerppuversioiden välillä. Se liittyy erääseen kääröön/kääröihin jos niitä ei ole eikä aktivoitu. Itselläni tämä kohta tulee lähes joka kerta vuorilla palmujen kohdalla valkonaamiovastustajaa kohdatessa.

virgo

en muista ratkesiko tämä mutta laitetaan nyt linkkiä mistä mahdollinen toimiva versio voisi löytyä
http://www.planetemu.net/roms/commodore-c64-games-d64?page=E
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500