Kirjoittaja Aihe: tausta vektori ohjelmalle tekijää ?  (Luettu 2063 kertaa)

Poissa virgo

  • Vuoden Foorumilainen 2014
  • Metusalem
  • ******
  • Viestejä: 1111
  • Retroilija henkeen ja vereen
    • Profiili
    • Genetic point web
tausta vektori ohjelmalle tekijää ?
« : Lokakuu 05, 2011, 21:35 »

mielestäni kirjoitin aiheesta jo kertaalleen foorumille mutta en enään löydä sitä mistään ??!?
eli uusiksi sama aihe jos on pariin kertaa pahoitteliut

eli käynnissä oleva peli projekti tarvitsisi tausta elävöittämis ohjelmaa
olette varmasti nähneet monta tähti scrollia missä tähdet scrollaavat vaaka suunnassa
monella eri nopeudella "etäisyyden mukaan"
(tähti pikseleitä rollattiin rimpsulla ROL / ROR  käskyillä)

ajattelin toteuttaa sellaisen peli ohjelmaani mutta se on jo nähty sitten iski hullu idea !
mitäpä jos saman tekisi vectori ohjelmasta tutulla piste ohjelmalla ja
esim. min 8*8 max 12*12 grafiikkamerkki blokilla
rutiinin jolla pystyisi vierittämään vapaasti kyseistä tähtitaivasta täydet 360 astetta

pelialueen pohja täytettäisiin ensin edellä mainitulla grafiikka lohkolla
ja tämän päälle vasta itse peli grafiikka voisi näyttää makealta
toisenlaisetkin toteutukset ovat tervetulleita ideointi vapaa

itse pelialue on tubla bufferoitu eli kaksi näytö muisti paikkaa
Grafiikka alue pysyy samana
tupla buferointi siksi että vierityksen tarvitsemat ruudun siirrot saadaan kellojaksoina jaettua
mahdollisimman tasaiseksi kuormaksi näin jää jokaisella päivityksellä enemmän aikaa tausta efekteille
luonnolisesti tähdet on synkattu vieritykseen niin että vain palikat tuntuvat valuvan alaspäin
taustan pysyessä paikallaan

omarutiini vie pisteen aktivointiin tai sammutukseen noin
yhden rasterin kellojaksoja olettaisin näin 100 pikselin liikuttamisen
olevan mahdollista yhden ruudun päivityksen aikana ??
hieman karumpi version ajaisi ohjelma looppina pisteiden sytyttelyä sammuttelua jatkuvasti
taustalla sen minkä ehtii ja piirron ja tyhjennyksen välillä pysähtyisi esim yhden ruudunpäivityksen ajaksi
en tiedä miltä tämä näyttäisi mutta olisi hienoa kuulla mielipiteitä
ja mikä olisi mahtavuutta nähdä valmis efekti ;)

itse en ole niin matematiikan kanssa sinut että saisin tuon joustavasti
ja komeasti toteutettua joten siksi pyytäisin apuja





Genetic-point Amiga BBS: g-point.tunk.org ports 500 & 1024
Genetic-PET C64 BBS: g-point.tunk.org port 1025

OnLine 24/7

Tags: